Hallingkraft til topps.
Hallingkraft scorer best i ei undersøking om kraftleverandørar.
Hallingkraft topper «Norsk Kraftsalgbarometer»
- Polarfakta’s salgs- og servicemåling for energibransjen.
Hallingkraft er best i landet på kundeservice i kraftbransjen på Polafaktas Salgs og servicemåling for første kvartal 2013.
- Vi er stolte av å befeste vår plass på toppen av seierspallen i service sier daglig leder Kirsten Helling i Hallingkraft. Jeg er stolt av den jobben våre 8 ansatte på Ål gjør, og det er moro å kunne hevde seg mot gigantene i kraftmarkedet.
Norsk Kraftsalgbarometer er en måling av kundevennlighet og salgsegenskaper hos landets kraftselskaper. 48 Kraftselskaper har blitt målt ved hjelp av mystery calls. Intervjuerne presenterer seg som mulig kunde og det benyttes flere ulike caser.
Norsk Kraftsalgbarometer gir en indikasjon på hvordan potensielle kunder opplever kundevennlighet, salg og service der og da, i motsetning til kundetilfredshetsundersøkelser, hvor man ber kundene huske tilbake til sist gang man var i kontakt med kraftselskapet.
1. Hallingkraft
2. Ishavskraft
3. Helgelandskraft
4. Hurum Kraft
5. Svorka Energi
Under finner dere en oversikt over tidligere plasseringer, hvilke parameter som er brukt i undersøkelsen samt hvilke andre kraftleverandører som er med i undersøkelsen
Hallingkraft har hatt følgende plasseringer i «Norsk Kraftsalgbarometer»
de siste kvartalene:
1. plass - 1. kvartal 2013
2. plass - 4. kvartal 2012
2. plass - 3. kvartal 2012
1. plass - 2. kvartal 2012
2. plass - 1. kvartal 2012
2. plass - 4. kvartal 2011
1. plass - 3. kvartal 2011
2. plass - 2. kvartal 2011
En eller flere salgspersoner i det enkelte kraftselskapet har blitt målt på følgende kriterier / 5 måleparametre.
• Svartid telefon sekunder, fra meny til svar av kundebehandler
• Meny i telefonsystemet
– Antall valg
– Oppbygging av valg
– Stemme i menyen
• Kvalitet på kundebehandler
– Stemme og stemmebruk
– Språk/ høflighet
– Servicevilje
• Produktkunnskap
– Kundebehandlers produktkunnskap
– Råd og anbefalinger
• Closing / salgsteknikk
Selskapene som er målt i undersøkelsen:
· Askøy Energi Kraftsalg
· EB Handel
· Eidsiva Marked
· FBD
· Fitjar Kraftlag
· Fjordkraft
· Fortum
· Fosenkraft
· Fredrikstad Energisalg
· Gudbrandsdal Energi
· Hadeland Energi
· Hafslund Strøm
· Hallingkraft
· Haugaland Kraft
· Helgelandskraft
· Hurum Kraft
· Hålogaland Kraft
· Ishavskraft
· Istad Kraft
· Kraftinor
· Kvam Kraftverk
· Kvikne Og Rennebu Kraftlag
· Lier Everk
· Los
· Luster Energiverk
· Lyse
· Lærdal Energi
· Midtkraft Buskerud
· Midt-Telemark Energi
· Norgesenergi
· Orkdal Energi
· Rauma Energi Kraft
· Ringeriks-Kraft
· Røyken Kraft
· SFE Kraft
· SKS Kraftsalg
· Sognekraft
· Stranda Energiverk
· Svorka Energi
· Tafjord Marked
· Telinet Energi
· Total Energi
· Trondheim Kraft
· Trønderenergi Marked
· Tussa-24
· Ustekveikja Energi
· Valdres Energiverk
· Varanger Kraftmarked